Kasino reklam är numera mainstream

Det förra inlägget handlades om hur man ska aktivera sina casino bonusar, och det är ganska viktigt att inte jaga för stora bonusar eftersom det då lätt kan bli stressigt och jobbigt att spela när det i själva verket ska vara tvärtom!

Någonting som kan fungera bra kommit mer och mer de sista åren är att många kasinon erbjuder free spins, man skulle vilja säga alla, men det är det aldrig, det är alltid nån som står utanför. TV reklamen riktigt haglar med olika erbjudanden och när någonting har bred reklam på TV:n så kan man absolut säga att det blivit just ”mainstream”, åtminstone när det gäller reklamdelen, att majoritet av befolkningen skulle spela online kasino är nog mer tveksamt även om väldigt väldigt många har hittat denna förströelse.

Det är en trevlig sak med det faktum att så många kasino erbjuder free spins, självklart är det ju för att locka spelare till sig men det är ju helt ok om de bjuder på nånting helt gratis – Det är ett väldigt bra sätt att testa ut olika kasinon för att se vilket som passar utan att vara tvungen att lägga ut en massa pengar.

Tillbaka till reklamen och är det verkligen mainstream? Åsikter finns det som alltid många av, men om vi tittar på några andra ord som används mer i svenskan (det i grunden engelskspråkiga ordet mainstream används ofta men är inte dagligt förekommande i svensk massmedia).

Är det en fluga eller trend? En fluga brukar hålla i sig några månader eller nästan upp till nästan ett år medan trender kan vara i ett par år och ibland vidare till årtionden. Så har kasinoreklamen hållit så långe att vi kan kalla det trend? Ja, måste svaret bli. Kan den då kallas mainstream? Ja, måste svaret även bli här. Kommer den reklamen att gå samma väg som pokerreklamen så var så omfattande för runt 10 år sedan? Troligen ja!

All reklam kostar, och framförallt TV reklam, så när intresset för nya spelare börjar mattas av så kommer även att reklamsnuttarna att minskas, inte så att folk slutar med kasino men det är tillflödet av nya spelare som minskar, precis som hände med pokern.

Varför händer inte samma sak för travsporten och betting på exempelvis fotboll? Dvs att reklamen minskar eftersom marknaden är ganska mättad. En orsak är självklart att det är sporter som intresserar väldigt många i detta avlånga land, hand i hand med det så måste intresset hållas vid liv eftersom det är så många som är beroende, rent ekonomiskt, på att vi spelar på deras sport – travsporten är bäst exempel, den skulle aldrig överleva om inte spelare ”sponsrade” hela sporten med sina insatser!

Från Wikipedia: ”Mainstream är ett engelskt substantiv och begrepp, som beskriver en kulturyttring med grundbetydelsen huvudströmning eller övergripande flöde. Yttringen är integrerad i den allmänna kulturen genom att den både riktar sig till och konsumeras av en relativ majoritet av befolkningen”